Serviciile sociale, medicale și socio-medicale sunt slab dezvoltate în comunitățile țintă. Nu există furnizori privați. Locuitorii nu participă aproape niciodată la evenimente de tip social, cu excepția celor de natură religioasă (nunți, botezuri, înmormântări).

Doagele: ponderea locuințelor supraaglomerate este de 60%, iar nesiguranța locativă este specifică pentru 21,6% dintre locuitorii comunității.

Ideea deschiderii unei afaceri în condițiile obținerii unei subvenții financiare este interesantă pentru majoritatea persoanelor chestionate în ambele comunități.

Măsuri propuse în domeniul Antreprenoriatului: curs competențe antreprenoriale; măsuri de consiliere ante-post înființare afacere; concurs de planuri de afacere; subvenționarea a 24 planuri de afacere; workshopuri pentru tinerii antreprenori – programe de finanțare, utilizare software, responsabilitate socială, încurajarea parteneriatelor între întreprinderile nou-create și APL-uri, organizații îndreptate spre profit și organizații non-profit; instruire pe teme privind dezvoltarea durabilă – Antreprenorul verde).

Doagele: rata neocupării forței de muncă este de 38%, existând un număr de 46 de angajați și o rată a șomajului de 11%.

Rădeni:  rata neocupării forței de muncă este de 33%, existând un număr de 80 de angajați și o rată a șomajului de 11%.

Doagele: În zonă există o școală și o grădiniță. Din totalul copiilor din zonă, există 235 de elevi în comunitate, din care 17 nu urmează o formă de învățământ (7.23%). Mai mult, nivelul abandonului școlar este de 4%. Se poate spune că acest fapt este datorat distanței mari – 11 km – pe care elevii trebuie sa îl parcurgă până la cel mai apropiat liceu. Privind problemele legate de educație în zonă cele mai des întâlnite sunt insuficiența spațiului de învățământ, deoarece nu există spațiu suficient pentru grădiniță sau pentru o a doua clasă în funcție de copii din comunitate. Mai mult de atât, în zonă există un procent mare de romi, care este grup vulnerabil segregat în școală/clasă.

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…